Edukacja oparta o blockchain rozwija się szybko. Po sukcesie Hooked Protocol kolejnym graczem na tym polu zamierza stać się Open Campus. Jeśli mu się uda, wszyscy powinni na tym zyskać… ale czy tak się stanie?
Kurs Open Campus
(EDU/PLN)
1,99 PLN
(0,51 USD)
Zmiana ceny (24h)
0,53% (+0,010 PLN)
Ranking
413
1h
-1,61%
24h
0,53%
7d
2,76%
14d
4,05%
30d
-8,11%
200d
-7,08%
1y
-16,78%
Kapitalizacja
131 634 210 USD
Zmiana kapitalizacji (24h)
-0,62%
Max cena (24h)
0,52 USD
Min cena (24h)
0,48 USD
Wolumen (24h)
13 730 616 USD
Historyczne maksimum
1,67 USD (2023-04, -69,13%)
Ilość w obrocie
260 104 169 EDU
Ilość maksymalna
1 000 000 000 EDU
Za 100 PLN kupisz 50,18 EDU
Strona projektu: www.opencampus.xyz
Ostatnia aktualizacja 2024-11-21 16:45
Wykres kryptowaluty Open Campus
Co to jest Open Campus?
Open Campus to zarządzany przez społeczność projekt, który wykorzystuje blockchain, aby zapewnić nowe możliwości nauczania. Platforma pozwala na dostęp do różnorodnych treści, sprawiedliwe wynagradzanie najlepszych nauczycieli oraz daje szansę łatwiejszego zdobycia wiedzy w wybranej dziedzinie.
Nauczyciele, tworzący materiały edukacyjne, mogą wykorzystywać platformę do rozpowszechniania swoich treści i zarabiania na nich. Studenci mają dostęp do tych źródeł wiedzy z dowolnej lokalizacji, zaś ich postępy i osiągnięcia podlegają łatwej weryfikacji.
Open Campus tworzy więc ekosystem, jednoczący twórców i wydawców treści oraz uczniów i ew. ich rodziców. Jako społeczność, wspólnie wypracowują oni najlepsze formy współpracy, wyznaczając kierunek rozwoju platformy przez udział w DAO.
Jak to działa?
Open Campus funkcjonuje w oparciu o cztery główne elementy:
- Prawa własności autora zapisane jako NFT. Platforma zapewnia twórcom treści możliwość zachowania własności intelektualnej, gdyż ich dzieła zapisane są jako niezamienne tokeny, generujące dochody w oparciu o wyniki sprzedaży.
- Rynek wydawców NFT. Autor treści może samodzielnie zająć się sprzedażą swego dzieła, lub przekazać je wydawcy, który będzie je promował w zamian za część zysków ze sprzedaży. Rynek wydawców jest miejscem, gdzie spotykają się obie strony.
- Rynek odbiorców. Programy nauczania, opracowane i promowane przez autorów i wydawców, są następnie oferowane społeczności Open Campus. Uczniowie mogą uzyskać dostęp do treści po uregulowaniu ceny, wyrażonej w tokenach EDU.
- Inteligentne darowizny. Pozwalają one na przejrzyste wspieranie celów edukacyjnych oraz nauczycieli. Takie stypendia pozwalają na wypłatę po spełnieniu określonych warunków, np. ukończenie kursu przez określoną liczbę studentów.
Aby zapewnić wysoką jakość treści, Open Campus opiera się na systemie recenzowania. Walidatorzy treści są losowo wybierani z puli spełniających określone warunki posiadaczy EDU. Za wykonaną pracę otrzymują oni wynagrodzenia, zaś za jej złe wykonywanie mogą zostać ukarani.
Partnerzy Open Campus
Platforma pozyskała już kilku ważnych partnerów, co znacznie zwiększyło jej zasięg oddziaływania.
Najważniejszym z nich jest niewątpliwie Tiny Tap – platforma do tworzenia interaktywnych lekcji i kursów, mająca ponad 100 tysięcy zarejestrowanych twórców i miliony użytkowników. Tiny Tap plasuje się w pierwszej dziesiątce najbardziej dochodowych aplikacji dla dzieci na całym świecie, zaś jej przychody błyskawicznie rosną m.in. dzięki współpracy z Oxford University Press czy wydawcą Ulicy Sezamkowej.
Mocnym partnerem jest też GEMS Education, jedna z największych prywatnych sieci szkół na świecie, z ponad 60 szkołami i 130 tysiącami użytkowników w Afryce i na Bliskim Wschodzie. Wspólne z Open Campus zamierza tworzyć i uruchamiać nowe programy nauczania języków.
Animoca Brands to z kolei silny gracz w sektorze darmowych gier i aplikacji. Lider w dziedzinie cyfrowej rozrywki zamierza wprowadzić ponad 400 posiadanych projektów na platformę Open Campus.
Jednym z tych projektów jest cyfrowy metaverse Sandbox. Open Campus zbuduje wewnątrz gry dedykowaną platformę EduLand, aby zaprezentować możliwości zdecentralizowanej edukacji.
Open Campus nawiązał także współpracę z Hooked Protocol, pionierem w budowaniu rozwiązań edutainment. Protokoły będą współpracować ze sobą, aby promować edukację na blockchainie, także w oparciu o rozwiązania sztucznej inteligencji.
Ciekawym partnerem jest również metaverse Highstreet. Ta platforma przenosi e-commerce na wyższy poziom poprzez połączenie zakupów online z grami, wirtualnym światem 3D, oraz wrażeniami VR lub AR.
Plan działania
Protokół wystartował oficjalnie w kwietniu 2023 r. lecz stale planuje wdrożenie kolejnych usprawnień. Najważniejsze z zamierzeń to:
- uruchomienie EDU DAO w celu umożliwienia zarządzania posiadaczom tokenów,
- integracja natywnego portfela w aplikacjach partnerów protokołu,
- akceptowanie kryptowalut w celu uzyskania dostępu do ofert partnerów,
- wdrożenie aplikacji również w bardziej tradycyjnej Web2, by pozyskać klientów spoza środowiska blockchain,
- wejście na rynki globalne (Japonia, Azja Pd-Ws, Ameryka Łacińska) poprzez współpracę z lokalnymi partnerami.
Trzeba pamiętać, że nie wszystkie możliwości protokołu, jak masowa tokenizacja, smart dotacje czy obsługa rynku kupujących są już obsługiwane – wiele z nich będzie uruchamiane w ciągu najbliższych miesięcy. Aktualnym wydarzeniem jest natomiast start Educators Fund, mającego wspierać nowe projekty budżetem w wysokości 10 milionów dolarów.
Kryptowaluta EDU
EDU to natywny token użytkowy ekosystemu, występujący w formacie BEP-20. Jego całkowita podaż to 1 miliard, z czego na rynku jest dopiero 16%. Jest on używany w następujących celach:
- Zarządzanie: posiadacze tokenów EDU będą mogli zgłaszać i głosować nad propozycjami DAO.
- Płatności: EDU służy Użytkownikom jako środek płatniczy za oferowane produkty i usługi.
- Podział przychodów i rozliczenia: autorzy i wydawcy otrzymują swój udział w przychodach protokołu w EDU.
- Promocja projektu: EDU można wykorzystać do zachęcania użytkowników Web2 poprzez oferowanie im korzystnych zniżek.
Jak i gdzie kupić kryptowalutę EDU?
Token wszedł na rynek poprzez Binance Launchpad, toteż ta giełda jest jego głównym parkietem i obsługuje większość obrotu. Pozostałe istotne rynki to Bitget, Gate.io, BingX oraz Bitmart. Token dostępny jest również na Uniswap oraz Pancake Swap.
Do przechowania tokena (BEP-20) powinniśmy użyć portfeli obsługujących standard Binance. Intuicyjnym wyborem będzie tu Ledger lub chiński portfel hardware SafePal. Z portfeli programowych świetnie sprawdzi się MetaMask oraz portfele wielowalutowe, jak MathWallet, Coin98 czy Trust Wallet.
Open Campus – opinie, fakty, ciekawostki
W celu pozyskania pozytywnych opinii wśród użytkowników, Open Campus przeprowadził dystrybucję kolekcji Genesis NFT. Posiadacze tych Złotych Plecaków i Srebrnych Zeszytów mogą liczyć na liczne bonusy.
Platforma dobrze wybrała pole swojego zainteresowania. Szacuje się, że do 2030 roku wartość światowego rynku edukacji osiągnie 10 bilionów dolarów (dziś jest to nieco powyżej 6 bilionów).
Open Campus jest zarządzany przez Radę EDU, składającą się z pięciu członków, zatwierdzających propozycje złożone przez posiadaczy tokenów EDU. Skupia ona szefów Animoca Brands, TinyTap, GEMS Education, KIPP oraz Shima Capital.
Choć Open Campus nie jest pionierem w swojej niszy, ma ciekawy model działania, który może zapewnić mu sukces. Jeśli powstrzyma się przed pójściem w stronę bardziej rozrywkową niż edukacyjną, jak uczynił to HOOK, ma szansę na szybki wzrost. W dzisiejszym świecie praktyczna wiedza ma wysoką cenę.
Inwestowanie jest ryzykowne. Inwestuj odpowiedzialnie.